Sunday 22 May 2011

ibu engkaulah ratu hati ku

IBU,
  akhirnya dengan kesabaran, ketabahan dan ketekunan mu
 aku telah di lahirkan selama 9 bulan engkau mengandungkan aku
 di perut mu.
IBU,
  engkaulah ratu hati ku tiada siapa yang dapat menggantikan mu
 engkaulah cahaya hidup ku
 engkaulah pemberi semangat ku
 engkau lah yang sentiasa memberi aku semangat ketika aku bersedih.
IBU,
  betapa mulia pengorbanan mu kepada ku
  percayalah ibu aku tidak akan menghampakan harapan ibu
 aku tahu ibu amat menyayangi ku
 aku juga amat sayangkan ibu.
IBU,
    tahu kah ibu semalam selepas berborak dengan kawan
   aku menangis seorang diri kerana terlalu merindui ibu
   selama ini aku tidak pernah berjauhan dengan ibu
  tapi kerana cita-cita kita terpisah.
IBU,
    ibu aku merindui ibu selalu
   ibu maafkan kesilapan aku selama ini
  mungkin ibu benar di dunia ini sukar menemukan cinta sejati
 saya faham sekarang maksud ibu.
IBU,
   selamat menyambut hari lahir yang ke 43 tahun
  semoga ibu di panjangkan usia dan di murahkan rezeki
 dan sentiasa gembira... i love u mom....

1 comment: